domenica 25 aprile 2010

Pluto In The Solar Returns



Dear Anne Marie,


don’t worry for Pluto in the 6th and in the 12th Houses. In my experience it is always low dangerous for health and, in fact, you never red, in my 30 rules, that is forbidden to place it there. Sometimes he can give some obsessive thoughts for health or for work, but, as you know, we cannot erase every problematic position from our ASR. And, if we give 100 negative points to a Mars in the first, sixth and twelfth Houses, we have to give 20 points to the same locations of Pluto.

It is even possible that you can establish a plutonian relation with a person of your work habitat: for sex or even for fight. Besides you could have a domestic that could make plutonian actions. Even in the twelfth House it can mean some obsessive attitudes to watch enemies around A or other obsessive attitudes for every thing: when we want to be afraid, it is no necessary to force ourselves.



For Julie. OK, there are no problems: in an Aimed Lunar Return, aimed to love, we can accept even a Saturn at 5° degrees from the MC. We hope to watch, here, soon, a your picture with your next love!



Augurissimi, nuovamente, a Pino. Giovanna ci manda questa foto scattata pochi minuti dopo il suo return: Pino sei in forma perfetta e, come sempre, molto fotogenico! Buon ritorno.



Per Uranio15. Finora non ci ho provato. Se farò delle prove, ti darò delle dritte.




Per Stefano. Io credo che non sia del tutto esatto quanto scrivi. Penso, infatti, che a volte noi possiamo cambiare un atteggiamento specifico della nostra personalità, ma non la personalità.

Ho descritto molti esempi, anche nel recente passato, di persone che venute in possesso di grosse somme di denaro, sono divenute, dalla sera alla mattina, molto avare. Ciò, ovviamente, in parallelo a transiti e Rivoluzioni Solari importantissimi. Ma si tratta soltanto di un loro atteggiamento specifico. A volte il cambiamento è solo di forma, ma non di sostanza: un estremista di sinistra che diventa estremista di destra; apparentemente è cambiato tutto, in sostanza non è cambiato nulla: si trattava di un estremista che è rimasto un estremista. Va da sé, però, che gli esseri umani non sono fatti di gesso e cose importantissime come la cultura, l’AA, l’alimentazione, i risultati di un’analisi del profondo, possono migliorarci (o peggiorarci se i nostri tutors non sono quelli giusti), ma non tanto da stravolgere il tema natale.




Buona giornata a Tutti.
Ciro Discepolo
http://www.solarreturns.com/
http://www.lunarreturns.com/
http://www.cirodiscepolo.it/
Posta un commento